Hvordan lage referanseliste?

Hvordan lage referanseliste?

Hvordan lage referanseliste? Hvordan lage referanseliste? Enten du markedsfører eller skriver en artikkel bør du kunne referere til troverdige kilder bak alle fakta. Vi viser deg hvordan du lager en referanseliste! Lager du en artikkel, bør du ofte kunne vise til...

Tankestrek

Tankestrek

Tankestrek Tankestrek (–) er et symbol som fungerer som skilletegn i setninger. Ofte signaliserer tegnet en kunstpause i setningen, men det kan også ha andre bruksområder. Det finnes to ulike former for tankestrek. Det kan være forvirrende å vite når du bør bruke...

Hvordan skrive et foredrag?

Hvordan skrive et foredrag?

Hvordan skrive et foredrag? Hvordan skrive et foredrag som når best mulig ut til publikum? Et godt foredrag kjennetegnes blant annet av gode forberedelser og en tydelig talerstemme. Manuskriptet er imidlertid vel så viktig. Dersom du har fått i oppdrag å holde et...

Hva koster en tekstforfatter?

Hva koster en tekstforfatter?

Hva koster en tekstforfatter? Dette er et mye omdiskutert spørsmål som mange bedrifter lurer på. Det er ikke alltid lett og oversiktlig å vite hva en tekstforfatter koster, men det finnes noen grep du kan benytte. Dette kan du benytte for å finne ut av hva kostnaden...

Markedsføringsplan

Markedsføringsplan

Markedsføringsplan En markedsføringsplan er en plan over den kommende markedsføringsprosessen til en bedrift. Den inneholder vanligvis konkret informasjon om hvordan markedsføringsavdelingen ser for seg veien videre. I planen vil det for eksempel være informasjon om...

Innholdsprodusent for engelsk tekst

Innholdsprodusent for engelsk tekst

Innholdsprodusent for engelsk tekst En innholdsprodusent med engelsk språkferdigheter kan hjelpe deg med å nå ut til et større publikum. Engelsk er et språk som til daglig brukes av 322 millioner mennesker på verdensbasis, og språket forstås av omkring 30 % av jordens...

Nordisk e-handel

Nordisk e-handel

Nordisk e-handel Nordisk e-handel er netthandel som foregår på tvers av de nordiske landene – Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. De siste årene har netthandel tatt av både her hjemme og i resten av Skandinavia, og bedrifter som selger produkter kan med fordel...

3-stegs posisjoneringsstrategi

3-stegs posisjoneringsstrategi

3-stegs posisjoneringsstrategi Posisjonering er en helt sentral del av markedsføringen. Når merkevaren posisjoneres, kartlegger bedriften hva som skiller dem fra konkurrentene. Det finnes mange strategier og modeller å følge, og blant disse finner vi en smart 3-stegs...

Fallgruver innen endringsledelse

Fallgruver innen endringsledelse

Fallgruver i endringsledelse I endringsledelse er det mange fallgruver. Dette skyldes først og fremst at det er mange faktorer som bør tas med i betraktningen når endringer skal utføres. Endringslederen er en sentral nøkkelperson, og bør ta en rekke hensyn til øvrige...

Hva er informasjonskapsler?

Hva er informasjonskapsler?

Hva er informasjonskapsler? Informasjonskapsler eller «cookies» er små tekstfiler som inneholder informasjon. Når du besøker et nettsted, må du godkjenne hvorvidt du aksepterer kapsler eller ikke. Filene kan blant annet forbedre brukeropplevelsen til besøkende på en...

Hvordan bli bedre på kommunikasjon?

Hvordan bli bedre på kommunikasjon?

Hvordan bli bedre på kommunikasjon? Hvordan bli bedre på kommunikasjon? Dette er det mange som lurer på – enten det er snakk om kommunikasjon med enkeltmennesker eller markedsføring. Vi deler våre beste tips med deg! Det å kommunisere handler om å formidle noe – enten...

Tekst til invitasjon

Tekst til invitasjon

Tekst til invitasjon Det å lage tekst til en invitasjon kan være utfordrende. Hvordan skal du formulere deg, og hva skal inkluderes av informasjon? Invitasjonen skal ideelt sett gi gjesten opplysninger om både tid, sted og anledning, uten at den blir for anonym eller...