Brosjyre pris

Trenger du et kostnadseffektivt markedsverktøy? Brosjyrer kan gi mye mer verdi enn man tror, for en billig penge.

Dette er et meget fleksibelt formidlingsverktøy som kan benyttes til både selgende, informative og engasjerende budskap.

På nett finnes det gratis maler som kan tilpasses bedriftens merkevare, og med hjelp av en tekstforfatter sitter du igjen med et målrettet innhold.

Mann som hopper over en hekk

Unikt brosjyredesign trenger ikke koste dyrt

En brosjyre skal være et blikkfang og vekke interessen til potensielle kunder og samarbeidspartnere. Men dette betyr ikke nødvendigvis at du må investere mye penger i profesjonelle designere. De aller fleste tekstbehandlingsprogrammer tilbyr maler for brosjyrer, og disse er svært fleksible og kan enkelt justeres. 

For å øke merkevarebevissthet og sørge for at brosjyren er en naturlig del av bedriftens markedsføring, bør du velge et design som står i tråd med den eksisterende merkevaren. Dette kan være så enkelt som å bruke det samme fargepalettet, fonten og grafikken kunden kjenner igjen fra nettsiden. Med litt kreativt kan du skape en unik og skreddersydd mal som virkelig er bedriftens verdier verdig.

Når du utarbeider en brosjyre må du ta hensyn til flere elementer: Tekst, bilder og grafiske elementer. Det lønner seg ofte å få innholdet på plass før du begynner å utforme brosjyren. Ikke skriv for en satt mal, men juster malen etter innholdet du har å presentere. Dette gjør det også lettere å skape en unik og skreddersydd brosjyre. 

Se gjerne på eksempler og maler for inspirasjon, men husk at din brosjyre må være unik for å skille seg ut. Det skal ikke være en kopi av eksisterende brosjyrer – da mister du muligheten til å øke merkevarebevisstheten til din egen bedrift.

Eksempler kan likevel være nyttig, dersom du vil se forskjellen på en reklamebrosjyre og informativbrosjyre. Bruk elementer fra dine egne kanaler og merkevare, og juster malen rundt tekst og bilder. Slik får du et unikt brosjyredesign som skiller seg ut og fanger oppmerksomhet.

Skribenter som holder en PC i hånda, og poserer sammen

Sørg for at teksten din er godt skrevet

Hvem snakker brosjyren til? Hva skal du formidle? Dette er de to viktigste utgangspunktene du må ta når du produserer tekst. En brosjyre med tilfeldige bilder og enkel tekst, vil ikke gi deg den effekten du er på jakt etter. Her er det viktig å legge fokus på sammensatt tekst som både kombinerer grafikk, bilder og slagord for å skape en helhetlig kommunikasjon.

Vær bevisst på hvilken målgruppe du snakker med. Du skal ikke snakke til alle, men til de riktige menneskene, og det er dette som er din målgruppe. Her gjelder det å bruke et språk og en utforming som målgruppen engasjerer seg i. Du ville ikke formidlet det samme budskapet til en 10-åring og en 20-åring på lik måte, og dette prinsippet gjelder også når du skal produserer treffsikker tekst.

Videre må teksten formuleres med et formål i bakhodet. Hva er det mottakeren skal forstå? Hva vil du at mottakeren skal gjøre? Det er gjerne ikke mulig å få med alt, og derfor er det viktig å fokusere på de viktigste virkemidlene. Skal brosjyren for eksempel presentere bedriften for potensielle samarbeidspartnere? Da må du gi dem nok til at du får en henvendelse.

Teksten må formes etter budskapet. Skal du selge produkter? Informere mottakeren om tjenestene dine? Berike dem med kunnskap innen fagfeltet? En tekst skal gjerne være en kombinasjon av selgende, inspirerende, informative og engasjerende virkemidler, og dette er en kode som kan være vanskelig å knekke uten tilstrekkelig kompetanse og erfaring.

Tekstdokumenter stablet på hverandre

Brosjyre på engelsk er et fint alternativ

Har du allerede en brosjyre du ønsker å formidle til en større målgruppe? Oversettelser av brosjyrer er fint alternativ for de som ønsker å utvide kundegruppen på en kostnadseffektiv måte. Her blir språket og formulering ekstra viktig, da budskap ofte forsvinner i en direkte oversettelse. 

Hvis du leverer tjenester til marked i ulike land, vil nok forutsetningene også være noe annerledes. Men en opprinnelig brosjyre på norsk er et godt utgangspunkt. Teksten må lokaliserer slik at den er relevant til den nye målgruppen, og du må justere informasjon etter hva som er tilgjengelig i det spesifikke markedet. En brosjyre på engelsk vil definitivt nå en langt større målgruppe, dersom dette er aktuelt for din bedrift.

Når du først har skapt et design, har du allerede en mal du kan følge. Du trenger ikke lage et nytt design for hver brosjyre du gir ut, særlig ikke om innholdet bare er oversatt til et nytt språk. Faktisk vil et likt brosjyredesign være med på å styrke merkevaren og gi deg et konsistent uttrykk på tvers av markeder.

Avtale mellom to parter

Lag en brosjyre i dag

Det koster ikke mye å skape unike brosjyredesign som fanger oppmerksomheten – dette kan du gjøre helt gratis ved hjelp av en fleksibel mal. Men for at budskapet skal komme frem til mottakeren på en effektiv måte, lønner det seg å få hjelp med innholdet. Vi i Din Gruppen kan hjelpe deg med tekst og innhold til brosjyrer.

Din Gruppen skriver engasjerende, selgende, informative og kreative brosjyretekster. Vi tar selvfølgelig utgangspunkt i bedriftens målgruppe og verdier, samtidig som teksten blir bygget opp for å formidle budskapet på en treffsikker måte. Med hjelp fra profesjonelle har du langt bedre forutsetninger for å lykkes med brosjyren.

Akkurat nå gir vi deg de første 500 ordene helt gratis. 

Benytter du deg av dette tilbudet samtidig som du bruker en gratis mal, vil du få et ekstremt kostnadseffektivt markedsverktøy.