Merkevareidentitet 

Merkevareidentitet 

Merkevareidentitet  Bedriftens merkevareidentitet er avgjørende om du skal klare å bygge en solid merkevare som appellerer til målgruppen. Elementer som fargevalg og font kan bidra til at bedriften blir lagt merke til, gjenkjent og husket. Ja, de definerer kort og...

Merkevarebygging og markedsføring 

Merkevarebygging og markedsføring 

Merkevarebygging og markedsføring  Merkevarebygging går hånd i hånd med markedsføring. Gjennom markedsføring kan du sørge for at bedriftens verdier, logo og andre elementer får en tydelig posisjon på markedet. Men hvordan henger det egentlig sammen?     I dette...

Hvordan skrive et leserinnlegg? 

Hvordan skrive et leserinnlegg? 

Hvordan skrive et leserinnlegg?  Har du noe på hjertet, og ønsker å få meningen din publisert i en avis? Da vurderer du kanskje å skrive et leserinnlegg. Mange er imidlertid usikre på hvordan de går frem. Hvor langt skal for eksempel innlegget være, hva skal det...

Hvordan skrive en kronikk? 

Hvordan skrive en kronikk? 

Hvordan skrive en kronikk?  Hvordan skrive en kronikk som formidler synspunktene dine på en god måte? Kronikker, debattinnlegg og leserinnlegg er ypperlige verktøy når man ønsker å ha en stemme i en samfunnsdebatt. Men skal kronikken bli publisert, må den innfri visse...

Hvordan skrive en debattartikkel? 

Hvordan skrive en debattartikkel? 

Hvordan skrive en debattartikkel?  Hvordan skrive en debattartikkel som videreformidler meningen din på en god og overbevisende måte? Både oppbygning, tema, argumenter og språklig kvalitet spiller her en stor rolle. Er ikke disse elementene på plass, vil avisen neppe...

Hvordan lage en publiseringsplan? 

Hvordan lage en publiseringsplan? 

Hvordan lage en publiseringsplan?  Det å være synlig i sosiale medier og på nett er viktig for de fleste bedrifter i dag. Med en publiseringsplan kan du sørge for at det blir delt innlegg i ulike kanaler til riktig tid. Samtidig har du en plan for hvor dette skal...

Forsterkende ord 

Forsterkende ord 

Forsterkende ord  Forsterkende ord kan være effektfulle om de brukes riktig. Samtidig bør man unngå å bruke dem helt ukritisk. Overdreven bruk kan nemlig føre til at teksten eller talen blir unødvendig tungvint. Så, hva er egentlig forsterkende ord – og hvordan brukes...

Årsrapport | En mal gjør jobben enklere 

Årsrapport | En mal gjør jobben enklere 

Årsrapport | En mal gjør jobben enklere  Er du på utkikk etter en årsrapport-mal? Det å skrive årsrapporten trenger ikke å være innviklet eller tidkrevende. Likevel er det visse elementer du bør sørge for å ha med. Så, hvordan skal egentlig rapporten se ut, og hva...

Vitenskapelig artikkel 

Vitenskapelig artikkel 

Vitenskapelig artikkel  En vitenskapelig artikkel er et viktig element i kunnskapsbyggingen i vitenskapens verden. Disse presise og grundige dokumentene gir innsikt i den nyeste forskningen, oppdagelser og teorier som driver frem vår forståelse av verden. Nettopp...

Tekstforfatter timepris: Hvor mye bør du betale? 

Tekstforfatter timepris: Hvor mye bør du betale? 

Tekstforfatter timepris: Hvor mye bør du betale?  Når det kommer til å ansette en tekstforfatter, er ett av de mest sentrale spørsmålene man står overfor: «Hvor mye bør jeg betale per time?» Dette er et spørsmål som har ulike svar avhengig av flere faktorer.    I...

Starte bedrift i Sverige 

Starte bedrift i Sverige 

Starte bedrift i Sverige  Å starte bedrift i Sverige er en spennende og utfordrende reise. Dette kan åpne dører for økonomisk suksess og personlig utvikling. Sverige har lenge vært et attraktivt sted for gründere. De har et stabilt bedriftsmiljø, tilgang til...

Skrive tilbud til kunde 

Skrive tilbud til kunde 

Skrive tilbud til kunde  Å skrive et overbevisende tilbud til en potensiell kunde, er en viktig ferdighet for enhver bedrift. Et godt utformet tilbud kan være nøkkelen til å sikre nye avtaler og bygge sterke kunderelasjoner. Men hvordan bør du egentlig skrive tilbud...