Mal for pristilbud
Pristilbud er et velkjent begrep for bedrifter som hovedsakelig tilbyr tjenester til folk. Tjenestene kan være av ulik art, men de fleste ønsker å motta et pristilbud. Grunnen til det er at potensielle kunder innhenter ulike pristilbud fra forskjellige aktører for å sammenligne prisene deres.
Enhver bedrift bør være i stand til å gi den potensielle kunden et pristilbud når vedkommende ber om det. Det er mange faktorer som spiller inn i et pristilbud.
I denne artikkelen skal vi se nærmere på hvordan du kan skrive et pristilbud og når du bør sende et tilbud til en potensiell kunde. I tillegg skal vi se litt på hvor du kan finne maler som kan hjelpe deg med å effektivisere dette prosessen. Er dette relevant for deg? Da bør du lese videre!
Hvordan skrive pristilbud?
Hvordan et pristilbud skrives, vil nok variere fra aktør til aktør. Det er nemlig veldig sjelden to forskjellige aktører ordlegger helt likt. Men det er heller ikke det som er poenget med et pristilbud.
Hensikten med ethvert pristilbud er å gi den potensielle kunden en konkret idé over hva som skal gjøres, hvordan du skal gjøre det, hvor lang tid det kommer til å ta og hvor mye det kommer til å koste. Et pristilbud skal også inneholde salgsbetingelser, og disse skal være tydelige.
Det kan også være lurt å spesifisere hva tilbudet ikke inkluderer. På den måten er det ikke rom for egne tolkninger av pristilbudet, og det vil hindre eventuelle misforståelser etter at jobben er gjort.
Når bør du sende tilbud til kunde?
Hvis du er relativt ny i gamet, så kan det være vanskelig å vite nøyaktig når du bør sende tilbud til en potensiell kunde? Men det er egentlig ikke så vanskelig.
Det beste er å sende tilbud til kunden når vedkommende har bedt om et pristilbud fra deg. Det kan enten være i form av en direkte forespørsel til deg eller en indirekte forespørsel gjennom plattformer som Facebook eller andre anbudsplattformer.
Hvis den potensielle kunden har benyttet seg av Facebook som plattform, er det ofte lurt å sende en generell forespørsel først. Spør vedkommende om de ønsker å motta et tilbud fra deg, og så kan du handle med utgangspunkt i hva personen svarer.
Mal for pristilbud
Hvis du har mange års erfaring i den aktuelle bransjen, så er nok ikke det å utforme et pristilbud en veldig vanskelig oppgave. Det viktigste er innholdet i pristilbudet, og at du er i stand til å formulere det på en god og tydelig måte.
Dersom du begynner å dra på årene eller bare trenger at denne delen av prosessen skal gå så fort som mulig, så er det faktisk mulig å bruke Microsoft Word sine standardiserte maler. Disse malene kan også være veldig praktiske hvis du er ny i gamet og trenger litt tid til å strukturere alt.
Motta hjelp til å skrive pristilbud
Driver du et enkeltpersonsforetak og synes at det å skrive pristilbud er den verste delen av jobben? Da blir du sikkert glad av å finne ut at det finnes en måte som gjør det mulig for deg å unnslippe denne delen av jobben. Du kan nemlig finne et tekstbyrå til å gjøre det for deg!
Vi i Din Text kan hjelpe deg med det. Vi har mange års erfaring med innholdsproduksjon bak oss, og vi tar gjerne en utfordring på strak arm. Det betyr at vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg uansett!
Motta hjelp til å skrive pristilbud allerede i dag. Ta kontakt nå, og så vil du motta et oversiktlig og velformulert pristilbud om ikke altfor lenge!